Vardags make

Jag lägger inte upp så mycket om skönhet här även om jag älskar smink och sånt.
Jag kör på detta till vardags:
  • Concealer från make up store(cover all mix), använder typ bara den röda till under ögonen.
  • Foundation från mac och dermalogica. En ljus och en mörk som jag blandar till en ton som matchar min, det är ett tips från mig. Ha gärna en mörk och en ljus så att du kan matcha det efter hur mörk din hud är. Ibland är man blekare och ibland inte.
  • Puder. Ibland lägger jag puder fårn I.D för att fixera sminket. Det lägger jag mest på kinderna och pannan för att det är så mörkt.
  • Rouge. Varierar efter humör haha. Vill jag vara brun använder jag nut från mus. Vill jag ha lite rosigare kinder använder jag en ögonskugga faktiskt från mus. Kan visa den sen.
  • Sen är det bara mascara som gäller.
  • Oftast lägger jag kajal på övre fransraden, är beroende av kajal. Love it. Väldigt utländskt.
  • Läppsyl. Eller läppstift från mac eller glans. Jag har för många och byter flera varje dag haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0