Chai te och schlager chips

Myser för mig själv...typ. Är helt utmattad hahaha. Kan inte sluta skratta. Ni får ursäkta flummet. Ska försöka vara trendig istället:p jaaa dagens zbbzzzbbb hahahah.
Jag måste plugga snart. Har jätte jobbiga uppgifter i statsvetenskap. Usch. Ni ser alltid chips i min hand när jag pluggar. Och te bredvid. Det är ett måste. Känner mig obalanserad annars ahahaha. SKojjaaaa. Men ett tips är att göra pluggandet till något roligt. 
Detta är mina tips när man ska plugga:
  • Ha det städat runt omkring dig. Det gör att du slipper tänka på det. Man känner sig lugnare.
  • Ha gärna något att dricka, exempelvis te, cola, varm choklad. Det gör att du får energi och vätska i dig. I guess att det är bra för hjärnan haha.
  • Ha tilltugg. Typ chips, godis, choklad. Men även nyttiga alternativ om du vill undvika onyttiga saker. Skär upp frukt och blanda till en fruktsallad typ.
  • Ha färgglada pennor. Jag hatar att inte ha olika färger på mina pennor. Detta gör det finare, roligare men även lättare att plugga! Jag använder färger för att strukturera upp en text. En färg för nytt stycke osv.
  • Sätt upp mål (när jag blir klar med detta så ska jag ta paus). Tänk på att ta en paus då och då. En bensträckare eller en chitchat på ca 5-10 min med en kompis (obs detta kan gå väldigt fel och leda till att du inte pluggar något alls sen haha såå man måste vara disciplinerad). 
  • Ha musik om det blir för tyst. På låg nivå. Det brukar hjälpa. Jag kan nästan aldrig plugga utan musik men andra kan inte plugga med. En smaksak.
  • Om du bara inte orkar eller vill något för att plugga. Kör bara. Finns inga genvägar. Gör bara skiten.

Kommentarer
Postat av: D

åååh , va härligt bild! Like it ;)

2010-02-09 @ 21:36:01
Postat av: Anonym

skulle du kunna ge tips på hur du lär dig större texter? hur memorerar du allt? har stora problem med det..



du verkar ha lätt för skolan.. skulle vara tacksam för tips!

2010-02-10 @ 23:22:16
Postat av: Silvia

När det kommer till större texter är det viktigt att t ex kolla på rubriken till texten (för det är det texten kommer handla om), försök att stryka under det viktigaste och sedan repetera det. Kolla innehållsförteckningen innan du börjar läsa den stora texten, det ger en översikt som gör det lättare för dig att hantera och hålla koll på texten du läser sen.

Du behöver inte alltid lusläsa allt utan vissa stycken som du känner inte är relevanta kan du skumma igenom.

Dela gärna upp texten också, ex: detta stycke läser jag nu, sen tar jag paus och fortsätter med nästa stycke (gärna med en kort sammanfattning på vad det handlar om men det orkar jag aldrig med haha jag stryker bara under).



Hoppas dessa tips hjälper!

2010-02-11 @ 10:42:16
Postat av: Anonym

Tack så mycket!!! ska testa allt du skrev. tack!



:) haha föresten så kan jag passa på att tillägga att du klär dig jävligt snyggt! du inspirerar!!

2010-02-13 @ 23:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0