Matching

Att matcha mönstrade tights kan ibland vara knepigt. jag vet det själv då jag har ett par orm-mönstrade. 
Såhär tycker jag att man matchar de bäst:
  • Håll det enkelt. Ha något enfärgat till. Ex. Svart eller vitt. En svart eller vit t-shirt brukar funka perfekt. Vill du ha kofta ska du helst ha det i samma färg så att ögat inte blir förvirrat av allt som pågår haha:P
  • Låt tightsen göra jobbet. Resten ska vara avskalat. Skor och resten av outfit bör gå i samma ton.
  • Vill man ändå matcha med något ska man göra det i någon accent färg. Ex. Någon färg som sticker ut men går ihop med tightsen. Både rosa och kornblått passar med leo-mönstrat. Gult passar med orm-mönstrat. Detta är bara ett par exempel.
  • Ha INTE mönstrade tights och mönstrad topp. Skippa mönster överhuvudtaget på allt annat. Det kan se ut som en lekplats annars.
  • Ha klackar. Det förlänger benen som de mönstrade tightsen annars förkortar.
  • Ha gärna nagellack i den accentfärg du väljer att ha (ex rosa) Men håll naglarna svarta för den tuffare looken.
Detta är vad jag personligen tycker och inte något tvång för någon haha. Jag ger bara rekommendationer för det jag tycker ser bäst ut. 
Vill man ändå experimentera och ta det ett steg längre (som jag alltid vill göra). Kan man göra det såhär typ:P
Jag skulle ha öst på med en massa strass halsband om jag hade det hemma haha. Men något sånt här blir också snyggt tycker jag. Lite mer festligt.
Den sista bilden visar bara basic. Mönstrade tights och svart t-shirt. Sen kan man välja hur man vill ha resten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vet du vad man kan ha på sig för klackar i det här vädret? vill ha höga minst 12cm men alla jag har hemma halkar jag med i snön och vill ju absolut inte halka haha, så har du tips på fina? har panik behöver ha så fort som möjligt

2010-01-09 @ 00:42:12
Postat av: Silvia

Yes! Jag har samma problem! Man ska satsa på klackar med lite grövre sula för det första. Såna gör det svårare att halka. Dra till en skomakare och klacka om det kostar inte så mycket ska vara runt 80 spänn kanske. Han kan även tipsa om sulor som fäster när det är halt. Sen spelar det inte så stor roll hur tjock klacken är för den går ändå in i snön så man får ju stabilare grepp. Det är bra att exempelvis ha boots med hög klack och platå där framme. Vet att bronx hade snygga förut, de lär ha snygga höga klackar nu också. Annars har bianco några lårhöga som är jätte snygga. Topshop har ankel boots som skulle funka bra men jag skulle klacka om till grövre sulor bara. Kolla även din sko, de brukar ha bra och billiga alternativ men deras sulor är inge bra då det mesta är i plast...



Glöm inte att impregnera skorna, det gör mycket! Det håller vatten ifrån...



Hoppas det var lite hjälp iaf!

2010-01-09 @ 01:29:10
Postat av: Lucia

Silvis, är det du på sista bilden? Du ser extremt blond ut haha, fräscht men med tanke på att du är lite mörkareee

2010-01-09 @ 01:46:19
URL: http://lluciana.blogg.se/
Postat av: Silvia

Nej det är min mamma i de tightsen haha aa d jag, det blir så i ljuset faktiskt. Skitsnyggt ska färga det så haha

2010-01-09 @ 01:56:51
Postat av: Lucia

Aha, fan vilken skillnad. Aaa men du passar som fan. Funderar också ppå det, men det sliter så mkt:(

2010-01-09 @ 02:13:23
URL: http://lluciana.blogg.se/
Postat av: Silvia

Aah men jag har inte så mörkt hår faktiskt. Ja vet ska ljusa upp det långsamt mot sommaren man ska inte göra på en gång då sliter det inte lika mycke:)

2010-01-09 @ 02:18:41
Postat av: Anonym

tack så mycket för din hjälp, det hjälpte ska dra ner till skomakaren! . jag har dom där ankelbootsen som liknar dina från topshop, tycker dom e jätte snygga och skulle helst vilja ha dem fixade :)

2010-01-09 @ 15:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0