Neighbourhood

Hela huset vaknar av att det stinker, verkligen stinker, bränt plast. Brorsan springer ner och säger till mig och andra brorsan "hallå, har ni inte sett hur det brinner bakom huset?!". Jag och brorsan helt chockade, missade hela grejen, vi satt i köket med dörren stängd. Går och kollar. Det gick rök över hela området alltså, rök överallt, man kunde inte andas. Ringde 112 direkt. Tog ett tag tills de svara. Berättade vad det handlade om. Han sa att brandkåren är på väg och att det säkert är en bil som exploderat, igen. Jag tackar och säger hej då. 

Bil som exploderat, I dont think so. Det luktade inte bil explosion. Och jag vet hur det luktar för det är vardagsmat här. 

Vill inte ens veta vad det är. Syrran hörde skit ungar som snacka och vissla åt varann innan, så skulle inte chocka mig att det är fjortisar ute på vift mitt i natten och sätter eld på saker, utan några som helst föräldrar som verkar bry sig. 

Poor kids. Poor neighbourhood.

Nu måste jag sova. Lycka till med att inte få huvudvärk med denna äckliga stank.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0