Såhär gör man fransk manikyr

Börja med att fila naglarna till den form du vill ha. Detta funkar även på korta naglar, man kan göra en tunn rand, så våga testa!

Sedan lägger jag på ett lager av loreals vitamin pastel. Den fyller ut ojämnheter och så ger den en lite rosa-aktig färg på nageln vilket passar snyggt till fransk manikyr. Man kan välja vilken färg man vill här, även beiga toner är fint men även genomskinligt.



När den torkat ordentligt. Lade på den igår så idag är det stenhård haha, så lägger man på ett lager vitt på översta delen av nageln, "nagelvitan". Man väljer själv hur bred man vill göra den men man vill ju att det ska se naturligt ut så följ din egna.

Jag använder mig av depends basfärg vit. Finns även små kit man kan köpa för fransk manikyr. Där medföljer även klister grejer som gör det lättare att måla på det vita. Jag drar bara en rand från ena sidan nageln till den andra. Precision krävs.



Det gör inget om det blir lite ojämn färg för det brukar inte synas så mycket när man lägger över topp lacket. Pilla inte för mycket heller om det inte blir "perfekt", det blir bara värre då. I värsta fall får man göra om en nagel.

När jag har gjort klart allt det vita, så avslutar jag med ett topplack som torkar jätte snabbt, mavalas minute quick finish som ger superglans också. 

Detta går alltså jätte snabbt och smidigare än man tror. Nice när man inte har något att göra och vill få naglarna att se finare och fräsigare ut på nolltid!



Låt det vita torka ordentligt. Jag körde bara på ett lager denna gång. Sist jag körde på två lager så blev det förstört snabbare då det vita "spricker" för det är mycket kalk eller vad fan det är i den haha. Så vi får se hur det blir med ett lager.

Måste låta det torka, kommer med slutlig bild snart. Har redan förstört tummen av att knapra på knapparna! BLIR SÅ ARG NÄR DET BLIR FÖRSTÖRT!!!!!

Update: Finito. 





Kommentarer
Postat av: bella

har du tips på hur ja kan få starka naglar?

har provat nästan allt, tips på stärkningsmedel eller nått vad som helst haha`?

2009-07-19 @ 19:06:08
Postat av: silvia

Jaa, det finns flera lack som gör naglarna starkare. Jag använder alltid nagellack som "hjälper" nageln istället för vanliga genomskinliga. Den jag visade i inlägget från loreal är bra, den jämnar ut de och ska uppenbarligen ge vitamin. Mina favoriter är dock ett lack från depend och det heter make-up lack. Den stärker naglarna, gör de vitare och jämnar ut de, den använder jag även som underlack. En annan från depend är en som heter allt-i-ett-lack. Den kan du använda under, själv eller över lack. Den är också någon stärk grej tror jag. Sist men inte minst, och detta är den bästa för att stärka naglarna. Det är ett kit från depend som kostar runt 150 spänn på h&m, ett gele kit. I den finns ett lack som heter skulpteringsgele. Den gör nageln stark och gör att nageln ej lätt går sönder, så att man kan spara ut sina naglar. Man kan säkert köpa den separat, så om du inte vill göra gele och köpa hela kitet.



Annars brukade jag använda nagelolja som också är bra för nageln och bara avsluta med ett lack som stärker. Kolla depend, de har flera lack som är bra för naglarna;)



Annars, är mycket vitamin b som finns i banan och sånt och det är det som egentligen gör naglar och hår starka och att det växer haha.



2009-07-19 @ 19:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0