Sunday funday

Blev ingen lady gaga för mig. Alla banga. Töntar. 

Drog iaf till heron och kolla på baksmällan ahahahhaha fyyy fan vilken bra film! Skrattade typ igenom hela filmen ahaha kunde bara kolla på alan och skratta hahaha! Åt sushi, finally. Hatar cravings, måste ha det direkt kind of.

Iaf. Ska köra på shorts med stor kofta och klackar oftare. Det är skit snyggt.



Visst har min hårfärg blivit snygg?! En sista toning om ett tag så kommer jag nog få färgen jag vill ha.

Bättre bilder på det jag hade kommer senare.

Nu ska jag göra mina tånaglar röda.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken snygg färg. vad använder du för toning?

vill nämligen oxå tona håret men har aldrig gjort det förut...vet inte om ja vågar haha men brukar inte färgen tvättas bort efter några duschar?

2009-08-02 @ 21:56:26
Postat av: silvia

Tack, det är en lång väg efter det perfekta honungsfärgade jag vill ha...



Om du har samma hårfärg som mig, typ choklad brunt så kan du testa att ta en toning (den ljusaste som finnt) och ha i den. Du kommer märka en liten skillnad, du kommer få en ljusare nyans på ditt hår men det kommer inte vara grovt. Jag kör på loreals den där gloss toningen, det är en intensiv toning. Det tvättas inte ur, jag tar en blond toning som faktiskt ljusar upp håret. Sen fick jag lite utväxt så jag köpte en färg från viva colour eller vad de heter haha, köpte ljus askblond (askblont ger inte röda och oranga toner som vi mörkhåriga lätt får när vi färgar ljust). Körde den på hela huvudet och då fick jag en jätte fin ljus färg som jag har nu. DOCK hade jag i den en jätte kort tid för man blir faktiskt blond om man har i den länge haha och jag är också rädd för att få fel färg... Tvättar ut så fort jag ser att det blivit ljust som jag vill ha det.



Ska bara köra på en ljus toning till så tror jag att det blir bra. Toning är lättare då det blir mindre skillnad (skonsammare mot håret också), och gillar man inte det så kan man bara färga eller tona över till sitt vanliga.



2009-08-02 @ 22:10:20
URL: http://brownsuga.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mycket för svar, jätte gulligt av dig :)



på loreal paketet står d att färgen tvättas ur efter typ 6-8 veckor..

2009-08-02 @ 22:48:31
Postat av: silvia

Men jaa självklart:), kul med gulliga läsare också!



A men det är när man färgar sitt hår mörkare eller till en annan nyans. Tar man en som blond toning som ljusar upp håret så tar det ju bort mörka pigment i ditt hår och det tvättas inte ur utan det ljusas upp för all framtid haha. Kör bara på en ljus toning, det sliter inte på håret och man kommer över "den värsta skräcken":P, sen vill man färga hela tiden haha.



2009-08-02 @ 22:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0